Udruga Zvončići je nevladina, nestranačka, neprofitna i socijalno-humanitarna
organizacija koja je osnovana sa ciljem promicanja procesa integracije u društvenu
zajednicu, razvitka i unapređenja kvalitete života djece s teškoćama u razvoju,
roditelja djece s teškoćama u razvoju i njihovih obitelji.

Najnovije objave

Završna konferencija projekta ”Aktiviraj me” Aktiviraj me -Brbljaonica

Roditelji ste budućih školaraca koji imaju teškoće sa usvajanjem grafomotoričkih vještina? Za vas smo pripremili materijale koji potiču razvoj grafomotorike , a samim time su zabavni za male prstiće, rukice i glavice. Ispuni obrazac OVDJE i u tvoj sandučić stižu ”Čarobni prstići”.
Grafomotoričke vještine su sve one vještine koje su nam potrebne za pisanje. Možda zvuči jednostavno, ali puno toga je obuhvaćeno kako bi dijete imalo mogućnosti da nešto napiše svojom rukom. Za usvajanje grafomotoričkih vještina potrebne su sposobnosti poput glasovne analize i sinteze, vizualna percepcija, fina motorika šake i neizbježna koordinacija ruka-oko. Da bi dijete moglo uspješno svladati vještinu pisanja, prvo mora proći kompletan motorički razvoj koji započinje razvojem grube motorike: sjedenje, puzanje, hodanje, penjanje, trčanje, slaganje kocki, igre loptom itd. Dalje se proces nastavlja razvojem fine motorike koja se odnosi na fine pokrete ruku i šaka: prvo hvatanje cijelom šakom, a zatim kažiprstom i palcem. Za razvoj ovih vještina važne su igračke i predmeti kao što su tijesto, štipaljke, hvataljke, perlice, slaganje kocki, puzzle, kidanje papira, kapaljke, slikovnice itd. Važne su i sve svakodnevne djetetove aktivnosti poput obuvanja, oblačenja, otkopčavanja i zakopčavanja gumbića, odlaganja jakne na vješalicu, samostalnog hranjenja, odmatanja bombona, vezivanja cipela, listanja knjige itd. koje se na prvi pogled čine nevažnima, međutim, uvelike pomažu djetetu u savladavanju korisnih vještina koje će na važnosti dobiti upravo prilikom polaska u školu.

Dijete je savladalo grafomotoričke vještine kada:

  • Odabralo je dominantnu ruku koju će koristiti za pisanje (djeca u pravilu do pete godine odabiru dominantnu ruku).
  • Pravilno drži olovku vrhovima prstiju (palcem, kažiprstom i srednjim prstom).
  • Ima adekvatan pritisak olovke na papir i linija koju nacrta je jasna.
  • Može precrtati krug, kvadrat, trokut i romb.
  • Savladalo je bojanje unutar linija.
  • Crta prepoznatljive crteže i zna napisati svoje ime tiskanim slovima.

Pravilan hvat olovke

  • Olovka se drži u stabilnom položaju između palca, kažiprsta i srednjeg prsta.
  • Prstenjak i mali prst savinuti su i odmaraju se na stolu.
  • Kažiprst i palac oblikuju otvoreni prostor.
  • Ručni zglob je malo pognut unatrag, podlaktica se odmara na stolu.
  • Olovka se drži 1-2 cm iznad vrha.

Kako bi djeci olakšali da ispravno drže olovku moguće je nabaviti nastavke koji omogućuju da se olovka drži na ispravan način, te bojice trokutastog presjeka.


Skip to content