![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
ŠTO JE SENZORNA INTEGRACIJA?
-
Neurobiološka aktivnost koja omogućava primanje i obradu osjetnih informacija koje u mozak pristižu iz različitih osjetila.
-
Svijet doživljavamo putem sedam osjetila.
VESTIBULARNI SUSTAV
Nosi informacije i daje podatke osobi o njenom položaju i kretanju u prostoru.
Vestibularni sustav omogućuje:
- orjentiranje u prostoru
- kontroliranje mišićne
napetosti
- održavanje ravnoteže
- stabilizacija očiju u prostoru za vrijeme pokreta glavom

PROPRIOCEPTIVNI SUSTAV
Daje informacije o kretnjama zglobova i tijela, informacije o opsegu, snazi, trajanju, smjeru kretnji, položaju tijela ili dijelova tijela u prostoru i tonusu mišića.
Glavna zadaća omogućavanjekretnji i dobivanje povratne informacije o izvedenom pokretu.Zajedno sa vestibularnim sustavom upravlja mišićnim tonusom, kontrola držanja tijela i stvaranje sheme tijela.

TAKTILNI SUSTAV
Reagira na dodir, pritisak, bol, temperaturu i vibraciju.
Daje informacije o mjestu, vremenu i izvoru nekog dodira, te veličini, sastavu i obliku predmeta.
Zadaća : prepoznavanje predmeta opipom, lokalizacija dodira, pridonosi razvoju sheme tijela, zaštitni i odbijajući sustav.

VIZUALNI SUSTAV
Izvor informacija o kretanju, uključen u motoričko planiranje i anticipaciju.
Povezan sa vestibularnim sustavom za kontroliranje ravnoteže.

AUDITIVNI SUSTAV
Zadaća: preobrazba zvučnih podražaja u osjetnu percepciju.
Funkcionalno značenje :
- nesvjesno slušanje
- svjesno slušanje
- pridonosi orjentiranju u prostoru
- razvoj govora
- pažnja, koncentracija i razina podražljivosti.

OLFAKTORNI I GUSTATORNI SUSTAV
VAŽNOST SENZORNE INTEGRACIJE ZA RAZVOJ ČOVJEKA
informacije dobivene senzornim receptorima
postura, balans, tonus, savladavanje gravitacije, somatosenzorna svjesnost, motoričko planiranje
![]()
motoričke vještine, perceptivne vještine, emocionalno sazrijevanje
![]()
koncentracija, kreativnost, radne navike, čitanje, pisanje, matematika, rješavanje problema
ZNAKOVI KOJI UKAZUJU NA PROBLEME SA SENZORNOM INTEGRACIJOM
-
Prekomjerna ili nedovoljna osjetljivost na dodir, zvuk, prizor, pokrete, okuse ili mirise.
-
Problemi s pažnjom i samokontrolom: buka iz pozadine ili vizualni podražaji ga ometaju, razdražljivost, teško se smiruje.
-
Isključivanje i/ili povlačenje u sebe.
-
Socijalno emocionalne teškoće.
-
Problemi sa ravnotežom, kretanjem, komunikacijom i govorom, motoričkim planiranjem.
PROGRAM TERAPIJE SENZORNE INTEGRACIJE
U program terapije senzorne integracije uključena su djeca sa disfunkcijama i teškoćama senzorne integracije, samoregulacije, poremećaja mišićnog tonusa, teškoćama u finoj i gruboj motorici, poremećaja motoričkog planiranja, slabe organizacije ponašanja, poremećaj percepcije, poremećaj uzbuđenosti, poremećaj budnosti i otežanog igranja.
Senzorno integracijska disfunkcija kao neurološki poremećaj može se pojaviti kao samostalna teškoća ili može biti obilježena određenim stanjem, sindromom ili bolesti u slučajevima nedovoljne zrelosti živčanog sustava zbog prijevremenog rođenja, kod djeca s teškoćama u motoričkom razvoju, kod cerebralne paralize, djece s autističnim spektrom, djece s oštećenjem vida, djece s poremećajem pažnje (ADHD), djece s teškoćama u jeziku i govoru, učenju, djece s oštećenjem sluha, djece s intelektualnim teškoćama i dr.
Djelovanjem na procese senzorne integracije, njihovom (re)habilitacijom uvijek se poboljšavaju funkcionalne sposobnosti i prilagodbeno ponašanje djeteta.Terapija senzorne integracije prema J. Ayres dokazano poboljšava kvalitetu prilagođavajućeg ponašanja djeteta i omogućuju mu primjerene reakcije na zahtjeve okoline.
CILJ I SVRHA SI TERAPIJE
Poboljšanje sposobnosti djeteta za interakciju s objektima u prostoru u :
- povećanje trajanja reakcije prilagodbe na
senzorički podražaj
- razvijanje reakcija prilagodbe
- povećanje samopovjerenja i samopoštovanja
- poboljšanje kognitivnih sposobnosti, stjecanje
govornih sposobnosti, podizanje kvalitete
školskih postignuća
- razvijanje osobnih i socijalnih sposobnosti








