Ovaj tjedan u sklopu projekta ” Znaj pravo, djeluj pravo!” koji je financiran od strane grada Karlovca, održane su radionice za odgojitelje dječjeg vrtića Karlovac. Ovim projektom želimo promovirati model rane razvojne podrške, a ciljana skupina su odgojitelji, s obzirom da su u neposrednom kontaktu s djecom rane razvojne dobi. Odgojitelji su dobili informacije što obuhvaća rana razvojna podrška, koja je njihova uloga u zajednici, te kako veliku važnost treba pridavati jačanju roditeljskih vještina, jer rana razvojna podrška obuhvaća dijete i njegovu obitelj. Upoznali su se sa važnosti primjene obiteljski usmjerenog pristupa, jer obitelj je u središtu intervencije, dijete je član obitelji, a obitelj njegovo prirodno okruženje za rani razvoj. Djeca s razvojnim rizicima ili odstupanjima u razvoju su različita, njihovi problemi su složeni, te trebaju usluge većeg broja stručnjaka koji djeluju u različitim sektorima, a između ostalog odgojitelji su na neki način prvi na terenu koji mogu, a i imaju kompetencije za prepoznavanje odstupanja u razvoju. Osim modela rane razvojne podrške obuhvatili smo i senzoričke sustave, poremećaj senzorne integracije i kako kroz terapiju možemo utjecati na druge vještine.
Nakon teorijskog djela odgojitelji su imali mogućnost isprobati senzorički laboratorij kojim su bili obuhvaćeni svi osjetni sustavi. Kroz aktivnosti su morali razmišljati o senzoričkom sustavu koji im je potreban za izvođenje određene aktivnosti. Neka djeca sa senzoričkim teškoćama mogu biti preosjetljive na zvuk, svjetlost, dodir, okus, kretanje ili obrnuto. Ti podražaji se mogu početi stapati i miješati te preplaviti dijete podražajima s kojima se ono teško nosi. Naša misija je bila da sa senzoričkim laboratorijem dočaramo i osvijestimo jedan mali dio senzornog i društvenog iskustva djece s teškoćama koja imaju snažan utjecaj na općeniti doživljaj svijeta oko sebe. Nešto što je većini nama svakodnevnica kroz koju prolazimo automatski i bez ikakvih problema, djeci s teškoćama može predstavljati veliki izazov.
Osim teorijskog i praktičnog iskustva odgojitelji su imali mogućnost postaviti pitanja vezana za ranu razvojnu podršku, te objasniti probleme s kojima se oni susreću na terenu. Za sami kraj pružene su im povratne informacije na koji način mogu u svojem radu primjenjivati različite senzoričke igre i to kroz koje aktivnosti.