Komunikacija je, iako mnogi to ne znaju, vještina. Obzirom da je komunikacija vještina, “pravilni” način komunikacije može se usvojiti i naučiti.
Postoje 3 temeljna stila komunikacije. To su agresivni, pasivni i asertivni.
Ove stilove možemo provući kroz sukobe ili nesporazume, odnosno u situacijama kada bismo htjeli zadovoljiti svoje potrebe.
Ukoliko osoba koristi agresivni stil komunikacije, ona će svojem sugovorniku poslati poruku: “Zadovoljit ćemo moje potrebe, za tvoje mi je svejedno.”
Ukoliko osoba koristi pasivni stil komunikacije, poruka sugovorniku će glasiti: “U redu, zadovoljit ćemo samo tvoje potrebe.”
Ipak, postoji i treći komunikacijski stil, a to je asertivni. Ukoliko osoba koristi asertivni komunikacijski stil, tada poruka sugovorniku glasi: “Zadovoljit ćemo i tvoje i moje potrebe.”
Na slikama možete pronaći glavne karakteristike svakog komunikacijskog stila. Važno je za istaknuti kako se karakteristike ponavljaju u različitim stilovima.