12
1
2
3
8
9
5
4
10
11
6
12 1 2 3 8 9 5 4 10 11 6

 Ne prestajemo se igrati zato što starimo, već starimo zato jer smo se prestali igrati.
George Bernard Shaw

DRAMSKI ODGOJ – oblik učenja i poučavanja kroz dramsko iskustvo. Svaki oblik izražavanja u kojem se stvarni ili izmišljeni događaji, predmeti i pojave tumače pomoću odigranih uloga i situacija. Alati koje koristimo: dramske igre, vježbe, tehnike i metode, lutkarstvo. Svrha je pripremanje djeteta za susret s realnim svijetom koji nije idealan i u kojem ga ne možemo uvijek zaštiti od onih manje lijepih stvari i okrutnih životnih situacija.
Lutkarstvom voditelj podučava čak i kad dijete ne želi poduku. Objedinjuje sve elemente, potiče interakciju, uvažavanje drugih, poštivanje pravila i djeluje na mehanizam djetetove zaštite.

Osoba je najmanje ona sama kad govori iz sebe. Dajte joj masku i reći će vam istinu.
Oscar Wilde

Ciljevi dramsko-pedagoške i lutkarske radionice su:

  • aktivno sudjelovanje u dramskim  igrama i zadatcima
  • dramske igre zahtijevanju individualni, zajednički ( rad u paru) i skupni rad  
  • razvijanje mašte i kreativnosti
  • uče i razvijaju  životne  vještine
  • slušati jedni druge i surađivati, cijeniti sebe i druge
  • razvijaju  brojne, a naročito jezične, govorne i  izražajne  sposobnosti
  • preuzimanjem uloga djeca se stavljaju u različite životne situacije s kojima se uče nositi
  • otvaraju se jer im uloga daje zaštitu, socijaliziraju se i ostvaruju međusobnu komunikaciju

Dramski odgoj u rad s djecom s teškoćama pozitivno  utječe  na  djecu s posebnim  potrebama i  poteškoćama  u govoru i poremećajima u ponašanju. Kroz  dramski rad  uče pravila igre  i poštivanje tih pravila na kojima se  svaka dramska igra  temelji, osjećaju se kao  ravnopravan pripadnik  društva i zajednice  u kojoj  djeluju te na taj  način  afirmiraju svoje  ponašanje  i stavove  prema  društvu. Izvrstan alat u razvoju svih njihovih vještina i kompetencija koje su im potrebne u daljnjem životu . Potiče socijalizaciju, razvija govorne i jezične vještine, uči djecu samokontroli i jača njihovo samopouzdanje u interakciji s drugim ljudima. 

Lutka – pomagalo  koje ima čarobnu moć- poseban medij, sredstvo koje korišteno na pravilan način može itekako pomoći ,moć u rukama samog učitelja ,smanjuje stresne oblike neposredne komunikacije oči u oči, mehanizam zaštite  i važnost djetetova stvaranja same lutke jer izrađena djetetovom energijom ponekad nadilazi sve kreativne aktivnosti djeteta . Svoj oblik dobivaju pojmovi: rađanje, strah, žalost, smrt, ljubav i drugi za koje ponekad sumnjamo da ih djeca razumiju (Majaron)

Zašto lutkarstvo u radu s djecom?

  • lutka potiče aktivnost koju djeca vole (akcija, pokret, djelovanje)
  • izvrsna u kombinaciji s dobro odabranom pričom
  • suočavanje s traumama (ismijavanjem, odbačenošću, različitošću – povlači se u sebe)
  • lutka – kanalizira i usmjerava aktivnost – oslobađajuće
  • lutkarstvo – igranje uloga, dramska igra, izrada lutaka, likovnost, pokret
  • odgovornost (dijete brine o svojoj lutki)
  • dijete će se lakše obratiti prijatelju i lakše će izreći svoje osjećaje, misli i ideje.lakše će kroz l
  • utku izreći ono što ih muči, dati savjet, odgovoriti ocu, majci, prijatelju, progovoriti o svom unutrašnjem svijetu

Dramski odgoj u radu s djecom s teškoćama ima terapeutski učinak, ohrabruje. Kroz niz igara i kreativnih pristupa djeca pronalaze barem jedan pomoću kojeg najlakše doživljavaju i proživljavaju svijet oko sebe.