Skip to content

Udruga Zvončići je nevladina, nestranačka, neprofitna i socijalno-humanitarna
organizacija koja je osnovana sa ciljem promicanja procesa integracije u društvenu
zajednicu, razvitka i unapređenja kvalitete života djece s teškoćama u razvoju,
roditelja djece s teškoćama u razvoju i njihovih obitelji.

Najnovije objave

2.4. Svjetski dan svjesnosti o autizmu Izvještaj s Koordinacijskog sastanka u Zadru!

Jedna od aktivnosti koja se u posljednje vrijeme najčešće spominje zasigurno je pranje ruku. Upravo je održavanje osobne higijene od iznimne važnosti za naše zdravlje, ali i zdravlje svih onih s kojima smo u kontaktu. 
U fazi kada dijete razvije sposobnost ruku, odnosno motorika dovoljno sazrije, vrijeme je za trening svakodnevnih aktivnost. Bez obzira na stupanj samostalnosti djeteta, potrebno ih je provoditi kako bi se postigao osjećaj i automatizacija pokreta. Dijete može u početku pasivno sudjelovati u treningu te uz puno strpljenja i ponavljanja može doći do više faze funkcionalnosti. 

Kod djece s teškoćama može doći do problema s razumijevanjem te im se upute mogu činiti teško shvatljive, komplicirane i zbunjujuće. Kako bismo to izbjegli, možemo koristiti različite metode da im pojednostavimo i olakšamo učenje, a jedna od njih je uz pomoć slikovnog prikaza pojedinih koraka aktivnosti.

Ovisno o sposobnostima djeteta, taj prikaz može biti jednostavniji s manje sličica ili pak može sadržavati više sličica koje detaljno pokazuju svaki korak za odabranu aktivnost. U početku možemo koristiti dodatni poticaj kod usvajanja pojedinih koraka u obliku fizičkog poticaja, geste ili verbalne upute.

Kao primjer, stavili smo dvije sličice kako to izgleda. Ukoliko smatrate da je ovo primjenjivo kod vašeg djeteta, slobodno nam se javite za dodatno pojašnjenje ili izradu ovakvog prikaza za neku drugu aktivnost. 

Na kraju, ne zaboravite! Svakako dijete pohvalite i primjereno nagradite za svaki usvojeni korak i novu aktivnost kako biste ga motivirali i potaknuli na daljnje učenje novih vještina! 

Nikolina Boldin, bacc.occup.therap.