…je skup vještina koji koristimo za suočavanje s osjećajima, postavljanje ciljeva, donošenje odluka i uspoređivanje s drugima te osjećanje empatije prema drugima.
Možemo identificirati 5 ključnih područja socioemocionalnog učenja (prema CASEL):
SAMOSVJESNOST – prepoznavanje emocija, prepoznavanje snaga i potreba, razvijanje stavova
SAMOUPRAVLJANJE – poput upravljanja emocijama, kontroliranje impulsa i postavljanje ciljeva
SVIJEST O DRUGIMA – gledanje stvari iz perspektive drugih ljudi, pokazivanje empatije, uvažavanje različitosti
VJEŠTINE ODNOSA – komunikacija, suradnja i rješavanje sukoba
ODGOVORNO ODLUČIVANJE – razmišljanje o posljedicama osobnog ponašanja
Konačni cilj socioemocionalnog učenja je naučiti djecu da razumiju i poštuju svoje osjećaje te osjećaje drugih oko sebe. Uključivanjem učenja samosvijesti kod kuće bitno je zbog djetetovog razvoja, ali također vrlo blagotvorno za povezivanje vas i djeteta.
Na ovaj način svakodnevno ćete učiti jedni o drugima, imati više prilika i vremena za početak razgovora te ćete se zabavljati u zajedničkom izrađivanju materijala.
Izradite s djetetom tablicu (u prilogu
) kako biste mogli svakodnevno pratiti njegove osjećaje. Naravno, u danu se izmjene različite emocije, no, dobro je izdvojiti jedan poseban događaj svakoga dana te osjećaj koji se veže uz njega.
Tablicu stavite na vidljivo i istaknuto mjesto (vrata djetetove sobe, frižider, itd.) kako bi svakodnevno podsjećala dijete da je bitno razmišljati o vlastitim osjećajima.