Da bismo potaknuli onaj unutrašnji poriv djeteta (intrinzična motivacija), koji je nužan da bi dijete aktivno sudjelovalo u aktivnosti, potrebno je odabrati aktivnosti koje dijete voli ili želi provoditi i koje su mu predstavljaju baš pravi izazov (da nije djetetu previše lagan niti previše težak). Ako je aktivnost previše lagana djetetu tada dijete ne uči iz nje, dok ako je previše teška dijete se može frustrirati zbog neuspjeha. Svaku aktivnost treba individualno prilagoditi djetetu, a terapeut je taj koji prati dijete i oblikuje aktivnost ili okolinu.
Zastanite na trenutak i prisjetite se kada ste posljednji put nešto učinili iz čistog zadovoljstva, samo kako biste uživali u samoj aktivnosti.
Postoji niz aktivnosti koje spadaju u ovu kategoriju: crtanje, čitanje, šetanje, sviranje instrumenta, ples, gledanje omiljenog filma, volontiranje itd. Ove aktivnosti ne zahtijevaju nagrađivanje da biste ih nastavili obavljati, a radimo ih samo zato što ih volimo i jer nas čine sretnima.
Nagrada ovim aktivnostima je doživljaj pozitivnih emocija koji je dovoljan da biste ovakve aktivnosti i dalje nastavili raditi.
Isto tako je i kod djeteta. Ono najviše uči i usvaja iz aktivnosti koje su mu zanimljive.